Урок 1,2,3 група 33 Будова пасажирського вагона.
Тема урока: Генератори постійного та змінного струму.
Відео уроку генератор зміного струму ДИВИСЬ ТУТ
Матеріал уроку та відео генератора постійного струму ДИВИСЬ ТУТ
Домашнє завдання: переписати та вивчити конспект.
Принцип дії генератора постійного струму.
В пасажирських вагонах в основному застосовуються генератори з паралельним збудженням і самозбудженням, так як і обмотки отримують живлення від самого генератора в результаті залишкового магнетизму. При обертанні якоря його обмотки пересікає магнітний потік. Фостаточний, а в обмотках утворюється електрорушійна сила ЕРС, яка визначається:
Фост Еост=С Фост n,
С-коефіціент величини який залежить від конструкції генератора.
Фост-залишковий магнітний потік на обмотках збудження.
n-частота оберту руху поїзда.
При протіканні магнітного потоку через обмотку якоря виникає електрорушійна сила ЕРС, при збільшенні якої збільшується струм збудженнязгідно закону Ома, таким чином при збільшені ЕРС збільшується струм збудження який в свою чергу приводить до збільшення магнітного потоку і ЕРС. Генератори змінного струму.
На пасажирських вагонах встановлюють такі види генераторів:
2ПВ-001;
2ГБ-003;
ГСВ-8
(ГВ-генератор вагонний, ГСВ-генератор синхронний вагон),який виготовляється з окремих листів електротехнічної сталі в його фази встановлюється основна і додаткові обмотки. В кільцевих проливах щитів розміщення паралельних, послідовні і спеціальні обмотки.
Ротор складаеться із сталого вала і сердечника. Серечник виготовленний із округлих листів електротехнічної сталі, які покриті лаком і має рівномірно розташовані зубці і пози, які утворюють полоси в 6 зубців і 6 пазлів утворюють 12-ти полюсний генератор.
Повітряний зазор між статором і ротором встановлює 0,7мм. Вал ротора обертається в підшипрник які встановлюється в підшипникових щитах. На остові встановлюється клена, коробки до якої підводяться провода до обмотки статора.
Принцип дії генератора змінного струму
Якщо через обмотку збудження проходить електричний струм, то утворюється магнітний потік, який замикається через підшипниковий щит, повітряний затор ротора, зубці ротора, зубці статора, остова до обмотки збудження.
При обертанні ротора зубці статора почергово співпадають з зубцями ротора. Якщо вони співпадають, то буде мінімальний зазор і магнітний опір буде найменшим, тому через обмотки статора буде протікати максимальний магнітний потік Фmax. Якщо співпадають зубець статора і впадина ротора зазор буде найбільший, магнітний опір буде великий, а магнітний потік який проходить через обмотки статора буде мінімальна Фmin.
Таким чином при обертанні ротора магнітний потік пульсує від Фmax до Фmin і в обмотках статора утворюється зміна ЕРС, а на споживачах протікає змінний струм. Частота змінного струму залежить від частоти обертів ротора. Самозбудження генератора проходить за рахунок остаточного магнетизму, основна оболонка збудження отримує живлення від спеціального випрямача, а струм збудження регулюється за рахунок індуктивного опору.
Переваги та недоліки генератора змінного струму
Основною перевагою генератора змінного струму є відсутність обмотки якоря колектора і щіточки апарата який не потребує в процесі експлуатації уходу. Недоліком генератора змінного струму є велика довжина магнітного потоку розміри обмоток ніж генератора постійного струму це призводить до збільшення габаритних розмірів і збільшення затрат на дорогі матеріали.
Урок 4,5 Група 33 ПТЕ та інструкції.
Тема урока : Гальмовне обладнання та автозчепний пристрій.
Відео уроку ДИВИСЬ ТУТ
Матеріал уроку ДИВИСЬ ТУТ
Домашнє завдання: переписати та вивчити розділ 11 та готуватися до тестів по темі : неісправності автозчіпного пристрою.
Урок 7,8 група 33 Новітні технологіі
Матеріал та відео уроку ДИВИСЬ ТУТ
Домашнє завдання: на понеділок зробити презентацію по темі: кузов та внутрішнє планування пасажирських вагонів.